Wednesday, October 24, 2018

BBM3410/8: Sepit Atau Kapit?

Hai semua 🌻 Okay, hari ni saya nak cerita tentang sejenis kuih. Ha, ada yang panggil kuih ni kuih sepit tapi saya panggil kuih kapit. Tak tahu lah kenapa jadi dua nama sedangkan kuih yang sama je. Saya sampai bertengkar dengan kawan saya pasal nama kuih ni je. Haha. Mungkin sebab negeri lain jadi nama kuih ni lain lah kot ye. πŸ˜† Yelah, sebab saya orang Johor, kawan saya pula orang Kedah. 

Okay lah, mana datang nya punca nak cerita pasal kuih ni sebenarnya ialah kawan saya ni jual kuih sepit ni. Jadi ni saya nak tunjuk sikit lah jenis-jenis kuih sepit yang dia jual.


Supreme Coklat Salut Kacang


Supreme Peanut Salut Kacang


Premium Coklat


Premium Peanut


Original

Ha. Terliur tak semua? Serius sedap kuih sepit ni, sebalang tu memang tak sampai seminggu. Saya boleh habis dalam masa 3 hari je πŸ˜† Nak tahu berapa harganya. Ni senarai harga dan juga nombor telefon kawan saya, mana tahu ada yang nak order πŸ˜‰


Ok lah, jumpa lagi nanti. Bye! 😊🌺🌻🌹

No comments:

Post a Comment